PIRMĀS TRĪS DIENAS

     Beidzot tiku pie interneta. Īstenībā nozagu. Jo visu laiku, kamēr pārējie ir mājās, mēs kaut ko darām, un nav laika sēdēt pie datora. Fiksi pastāstīšu šo to pirms visi atbrauc mājās.
     Tātad - mana pirmā pieredze ar lidošanu bija visnotaļ pozitīva, vienīgi Frankfurtes lidostā sanāca šaize ar manu biļeti, bet beigās viss nokārtojās. Čikāgā daudziem bija pazudusi bagāža, bet man nē - tā ka laikam jūsu novēlētā veiksme tiešām noderēja. Tā nu sanāca, ka ielidojām Čikāgā tieši saulrieta laikā, un varu teikt tikai vienu - no augšas tas izskatījās sasodīti ideāli. Pirmās vakariņas štatos diezgan stereotipiskas - pica un kola. Vispār pa šīm dienām neesmu vēl neko normālu ēdusi un šobrīd pat nezinu, vai kaut kas normāls viņiem te vispār pastāv. Pusdienās un vakariņās ir McDonalda tipa ēdieni. Labi, ka man no Latvijas ir līdzi paņemta šokolāde. Ģimenei es to neuzdāvināju, jo čemodānā tā bija pamatīgi izkususi, bet garša jau no tā nemainās. Tā ka ik pa laikam uzēdu Laimas šokolādīti. 
     Fīniksas lidostā mani sagaidīja ar milzīgu plakātu un ziedu virteni ASV karoga krāsās. Ļoti jauki. Līdz šim, neskaitot ģimeni, esmu paspējusi satikt savas viesmāsas Brias čali Benu, viņas skolasbiedru Brūsu (kurš ir afroamerikānis, gejs, sasodīti smieklīgs un visādi citādi - lielisks cilvēks). Un vēl satiku Brias "black grandma". Nezinu, kā viņu sauc, bet viņa ir druksu... dīvaina. Pati Bria arī pagaidām liekas bišku neaptēsta, bet paciest jau var. Un jā - Brias tētis ir melnais, un attiecīgi arī visa viņa ģimene ir afroamerikāņi, tāpēc arī vecmamma tiek saukta vienkārši par "black grandma". Viesmamma Mišela ir ļoti, ļoti forša, bet, kad viņa smejas, tad ausis ir jātaisa ciet. Jēziņ!
  
     Esmu vēl paspējusi piefiksēt, ka amerikāņi atvainojas par visu un visur. Tā vien šķiet, ka, ja tu viņiem trāpīsi ar durvīm pa seju, viņi pasmaidīs, pateiks "sorry" vai "excuse me" un aizies prom. Ieejot veikalā, obligāti ir jāparunājas ar pārdevējām. Cilvēki, kurus tu redzi pirmo un, iespējams, vienīgo reizi mūžā, izsaka tev komplimentus un stāsta par saviem bērniem utt. Visi šķiet ļoti atvērti un draudzīgi. 
   Ak, jā, lidmašīnā no Čikāgas uz Fīniksu man blakus sēdēja sieviete, kas visu laiku skaļā balsī smējās par grāmatu, kuru viņa lasīja. Bet beigās viņa man iedeva košļeni, tā ka man vairs nav pamata dusmoties.

    Šovakar tiek plānota neliela mājas ballīte ar Brias draugiem. Tad jau redzēs, kā tur viss sanāks.
 
   Te ir divi suņi - Bella (liela, balta ar melniem plankumiem) un Pixie (maza, laikam taksis vai kaut kas tamlīdzīgs). Pixie visu laiku čurā. VISUR. Paklājs viss ir sačurāts.
   Vakar biju skolā - mani tur nepieņēma! Pirmkārt, man ir vajadzīgas vēl nez cik potes. Vakar dabūju sešas pēc kārtas. Trīs katrā rokā. Es pat īsti nezinu, kas īsti tas bija. Difterija, B hepatīts un kaut kāds chicken sūds vēl. Tas viss jau man ir potēts (paldies Latvijas ārstiem, kuri to neierakstīja vajadzīgajā papīrā), tāpēc es ceru, ka nenosprāgšu no tā, ka man to iepotēja vēlreiz. Kaut kad septembrī būs jāiet vēl. Bet ir forši, ka tas viss ir bez maksas.

    Vēl esmu ievērojusi, ka šeit nav mākoņu. Vispār NAV. Un saule noriet ātrāk. Un mēness ir tuvāk. Un pats interesantākais - gaiss šeit smaržo pilnīgi citādāk. Jocīgi.

    Ā, un jā - skola man būs no 8:00 līdz 13:40, un piektdienas būs brīvas, haha! Uz skolu varēšu braukāt ar dzelteno autobusu - kā filmās.
    
   Vispār te balto cilvēku gandrīz vispār nav. Pārsvarā melnie vai arī meksikāņi. Spāņu valoda šeit ir tikpat populāra kā mums krievu.
    Viņi sasveicinoties vienmēr saka "Hi, how are you?" un uz to ir jāatbild "Hi, I'm good (fine, great utt), how are you?" ...  tas laikam viņiem te ir kā tāds nerakstītais likums, jo, ja to nepasaka, tad tas ir nepieklājīgi.
    Ik pa laikam pieķeru sevi pat domājam angliski. Ceru, ka drīz aizies arī runāšana, jo tas ir diezgan grūti, kad viņi saprot TIKAI angliski un reāli nav iespējams normāli izlocīties, ja nezini kādu vārdu. Bet saprast viņus ir diezgan viegli, paldies Dievam!

Labi, tas arī pagaidām viss. Tikai gribēju atzīmēties, ka esmu dzīva. :D Atā.

9 komentāri:

  1. nice to hear something from you, honeyy ;D
    pat man lasot šo liekas dīvaini-nesen rakstīji par latviju un ikdienas notikumiem, bet tagad tev viss ir jauns un nepierasts, zodz netu biežāk, ok? :D

    AtbildētDzēst
  2. Tu tur badā neesi?? ;DDD Un jā, zodz netu biežāk.

    AtbildētDzēst
  3. Čā;)
    Kāda ir māja, kurā Tu dzīvo?

    AtbildētDzēst
  4. zodz netu. :))
    tik forši tev tur iet, es vispār sasmējos, par Pixiju, un potēm, bet okc. ;D

    AtbildētDzēst
  5. Mēness varētu izskatīties kolosāli,gribētos redzēt! :(

    AtbildētDzēst
  6. Tik interesanti! Turpini rakstīt blogā, ļoti interesē kā tur viss notiekas ASV :)

    AtbildētDzēst
  7. heh, Medžulīīt :D
    Es tieši gribēju Tev teikt par to "hi, how are you?" (pēc savas pieredzes :D) bet aizmirsu :sss

    gaidīšu nākamo ierakstu, veiksmīti (hug)

    ļinda laimīte_

    AtbildētDzēst
  8. nets vairs nav jāzog - varu dabūt tāpat :D

    badā neesmu :D

    amm, nu māja ir tāda... parasta, nekas īpašs. brūna gan no ārpuses, gan iekšpuses ;D

    Agni, jā, mēness smuki izskatās. Pašāvu tuvāk :D Drīz kkad būs pilnmēness .

    oo, ļinda :) nākamais ieraksts jau ir (giggle)

    AtbildētDzēst
  9. :D Un es domaaju, ka esmu vieniigaa, kas neuzdaavinaaja shokolaadi un tgd pa slepam pati eed :D
    *nu labi, vienu es uzdaavinaaju, bet man palika taads maisinjsh veel ar vinjaaam (nekonezinu)

    AtbildētDzēst